ომის გამო არაერთი ტენდერი ჩაიშალა; მაშინ, როცა საკითხი, ფაქტობრივად, გადაწყვეტილი იყო, ინვესტორებმა უარი თქვეს ქონების შესყიდვაზე; შედეგად, ქალაქის წლევანდელმა ბიუჯეტმა მილიონობით ლარი იზარალა _ აცხადებენ ბათუმის მერიაში.
თედო ჯორბენაძე/ბათუმელები
შემოსავლების შემცირების გამო, მერია იძულებულია პროექტების დასასრულებლად, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროსგან 12 მილიონი ლარი ისესხოს. განუხორციელებელი პროექტები კი, სავარაუდოდ, მომავალი წლის ბიუჯეტიდან დაფინანსდება.
შეძლებს თუ არა მერია სრულად განახორციელოს თავისი უფლებამოსილება, იმ ტრანსფერის რაოდენობაზეა დამოკიდებული, რომელიც საქართველოს ფინანსთა სამინისტრომ ბათუმის 2009 წლის ბიუჯეტში უნდა გადმორიცხოს.
მერია სამინისტროსგან ტრანსფერის სახით, ამ ეტაპზე, 50 მილიონ ლარს ითხოვს; ქალაქის ბიუჯეტს გამოთანაბრებითი ტრანსფერის სახით კიდევ 10 მილიონამდე ლარი გადაეცემა; წინასწარი გათვლებით, ბიუჯეტში 35-40 მილიონი ლარი სხვადასხვა შემოსავლებიდან, მათ შორის კაპიტალურიდან უნდა შევიდეს. გამომდინარე აქედან, მომავალი წლის ბიუჯეტის პროექტში გადასახადები 100-მილიონ ლარამდეა გაზრდილი (მიმდინარე წლის ბიუჯეტის ხარჯებში 81 მილიონი იყო გაწერილი).
ქალაქის ხელისუფლების პრიორიტეტი 2009 წლისთვის კვლავ ინფრასტრუქტურის განვითარება, ძველი ბათუმის რეაბილიტაცია, ჯანდაცვისა და სხვა პროექტების დაფინანსება იქნება.
საქართველოს ფინანსთა სამინისტროდან საბოლოო პასუხი მერიაში 10 ოქტომბრამდე უნდა მიიღონ. მუნიციპალიტეტის მიერ განსახორციელებელი არაერთი პროექტის დაფინანსების ბედიც ამის შემდეგ გადაწყდება.
საფინანსო ეკონომიკური სამ¬სახურის უფროსის, ჯემალ ანანიძის განცხადებით, მომავალი წლის ბიუჯეტის ხარჯები მკაცრად გაითვლება: რამდენი და კონკრეტულად რა ღონისძიებაში უნდა დაიხარჯოს. პროგრამულად გაწერილი ბიუჯეტის დადებითი მხარე კი ის იქნება, რომ საჭიროების შემთხვევაში, ცვლილებები უშუალოდ პროგრამაში შევა და არა ბიუჯეტში. პროგრამული ბიუჯეტი იქნება გაცილებით გამჭვირვალე. მერია კი ყოველკვარტალურ ანგარიშს საკრებულოს ჩააბარებს. მერიაში ვარაუდობენ, რომ 2009 წლის ბიუჯეტის პროექტის საბოლოო ვარიანტი ოქტომბრის ბოლოს მომზადდება. ამ ეტაპზე კი ცალკეული პროგრამები მუშავდება.
`ბიუჯეტის პროექტი ზედმეტად მშრალი რომ არ გამოვიდეს, ვამუშავებთ განმარტებით ბარათს, სადაც შეჯამდება ბოლო რამდენიმე წლის საბიუჯეტო მონაცემები. ვცდილობთ, სამწლიანი პროგრამები შევიმუშაოთ, მაგრამ გათვლა ძნელია. შეიძლება, რომელიმე პროგრამა, რომელსაც, ვთქვათ, ახლა დავამტკიცებთ, ორი წლის შემდეგ არ იყოს აქტუალური~, _ აცხადებს ანანიძე.
მერიის ეკონომიკურ სამსახურში ისიც სირთულედ მიაჩნიათ, რომ ქალაქის ბიუჯეტში ადგილობრივი შემოსავლები მცირეა. ამის გამო მუნიციპალიტეტის სხვადასხვა ღონისძიების დაფინანსება, ძირითადად, ფედერალური უწყებებიდან მისაღებ ტრანსფერსა და კაპიტალურ შემოსავლებზეა დამოკიდებული. ქალაქის ადგილობრივი შემოსავლები კი, ფაქტობრივად, განსაზღვრულია _ 7-მილიონამდე ლარი, ძირითადად, ქონების გადასახადი. `ქონების გადასახადი თუნდაც 1000 ლარით რომ გაიზარდოს, ქალაქში, სულ მცირე, მილიონიანი ინვესტიცია უნდა განხორციელდეს~, - ამბობენ საფინანსო ეკონომიკურ სამსახურში.
მერიის სამსახურებში 2009 წლისთვის შტატების შემცირება მოსალოდნელი არ არის. ამასთან, სახელმწიფო სტრუქტურებში უკვე გაიჟღერა, რომ გაისად საჯარო მოხელეთა ხელფასები გაიზრდება. ხელფასების ოდენობას საქართველოს პრეზიდენტი ადგენს. ბათუმის 2009 წლის ბიუჯეტი იანვრამდე უნდა დამტკიცდეს. თუ ხელფასები შემდეგ გაიზრდება, მერიას გაზრდილი ხელფასების გაცემა დამტკიცებულ ბიუჯეტში ეკონომიის ხარჯზე მოუწევს, რაც, თავის მხრივ, ზოგი პროგრამის დაფინანსებას შეამცირებს. ხოლო იმის მოლოდინი, რომ ცენტრალური ხელისუფლებისგან დამატებით ტრანსფერს მიიღებენ, მერიაში ნაკლებად აქვთ.
მერია ქალაქის ქონების სრულ ინვენტარიზაციასაც გეგმავს. მუნიციპალიტეტში აცხადებენ, რომ უნდა გაირკვეს ქალაქს რა ქონება აქვს.
მერია მის დაქვემდებარებაში არსებული საგანმანათლებლო-კულტურული დაწესებულებების თანამშრომელთა დაზღვევასაც გეგმავს (პედაგოგები, ტექნიკური პერსონალ). სავარაუდოდ, დააზღვევენ სახანძრო სამსახურის თანამშრომლებსაც.
Wednesday, October 8, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment