საბაჟო სამსახურში რეორგანიზაცია იგეგმება. საბაჟო დამუშავების ოპერაციის განყოფილება ადლიის ტერმინალსა და ბათუმის პორტიდან, შემოსავლების სამსახურის რეგიონალური ცენტრის ადმინისტრაციის შენობაში გადადის. ბიზნესმენებიც, ახალი წლიდან, დეკლარაციის შესავსებად, ბათუმის რეგიონალურ ცენტრს მიაკითხავენ. შემოსავლების სამსახურში აცხადებენ, რომ რეორგანიზაციას თანამშრომელთა შემცირებები არ მოჰყვება.
ირმა ზოიძე / ბათუმელები
32 მებაჟე, რომლებიც საბაჟო დამუშავების ოპერაციის განყოფილებებში, ადლიის ტერმინალსა და პორტში მუშაობდნენ, ბათუმის რეგიონული ცენტრის შენობაში (ფიროსმანის ქუჩაზე) გადავლენ. `აქვე გაფორმდება ყველა დოკუმენტი, მაგრამ თუ ტვირთის დათვალიერება გახდება საჭირო, მაშინ ადგილზე ოპერატიული ჯგუფი გავა~, _ ამბობს შემოსავლების სამსახურის ბათუმის რეგიონალური ცენტრის უფროსის მოვალეობის შემსრულებელი, ალქსანდრე ბეჟანიძე.
იმპორტიორმა საბაჟო პროცედურები _ ტვირთის გაფორმება და გატანა, კანონის შესაბამისად, ორ საათში უნდა შეძლოს, თუმცა ეს ყოველთვის ვერ ხერხდება. ტვირთის მარტივად ანუ შემოწმების გარეშე გატანა მხოლოდ იმ იმპორტიორებს შეუძლიათ, რომელთა საქონელიც ე.წ. `ყვითელ დერეფანში~ გაივლის. ამ დროს ტვრთს არ ათვალიერებენ, საბუთების შემოწმების შემდეგ, მებაჟე მხოლოდ დეკლარაციას ავსებს.
რაც შეეხება შესამოწმებელი ანუ `წითელ დერეფანში~ გატარებული ტვირთის მფლობელებს, ისინი ორ საათში მხოლოდ იმაზე მიიღებენ პასუხს, თუ რამდენ ხანში იქნება შესაძლებელი ტვირთის გატანა ტერმინალიდან.
გამომგზავნი ქვეყანა, იმპორტიორის ვინაობა და საქონლის ტიპი _ ეს არის სამი ძირითადი კრიტერიუმი, რითაც ხდება განსაზღვრა, თუ რომელ დერეფანში გაატარებენ საქონელს. `წითელ დერეფანში~, საშუალოდ, იმპორტის მხოლოდ 10-15 პროცენტი გაივლის.
ალეკო ბეჟანიძის თქმით, ახალი სერვისცენტრის შექმნის შემდეგ, `წითელ დერეფანში~ ტვირთის გატანის გადაწყვეტილების მიღებისას ადამიანური ფაქტორი გამოირიცხება: `დიდი ტვირთისა და სხვადასახვა დასახელების საქონლის შემოწმება დროს მოითხოვს. მიუხედევად ამისა, ვადები აქაც განსაზღვრულია. საბაჟოზე ტვირთი, მაქსიმუმ ხუთ დღეს შეიძლება დაკავდეს. ზოგჯერ ერთი გემის ტვირთზე შესაძლოა ერთი დეკლარაცია იყოს წარმოდგენილი. ასეთ დროს, გამორიცხული არაა ტვირთი შეჩერდეს, რის შესახებაც იმპორტიორს აუცილებლად ეცნობება~.
შემოსავლების სამსახურის ხელმძღვანელი თვლის, რომ ადმინისტრაციულ შენობაში სერვისცენტრის გადატანით, კონტროლის მექანიზმიც გაიზრდება და მომსახურება თავად იმპორტიორისთვისაც უფრო მოსახერხებელი გახდება: `თუ ტვირთის მფლობელს რამე გასარკვევი ექნება, ადგილზე გაარკვევს. ზოგჯერ, იმპორტიორს, გარკვეულ კითხვებზე პასუხი ან კონსულტაციები სჭირდება, ამის მოგვარება აქ უფრო ადვილია. ადლიიდან განბაჟების თანხის გადასახდელადაც ქალაქში უწევთ ჩამოსვლა, შემდეგ გადახდის ქვითრით ისევ უკან ბრუნდებიან. ამ ყველაფერს დრო მიაქვს, ტერმინალზე კი დრო ფულია~.
ადლიისა და პორტის საბაჟო გამშვებ პუნქტებზე დღე-ღამეში 60-70 დეკლარაცია ივსება, სხვადასხვა დასახელების საქონელზე. ბიუჯეტში კი, დღეში, საშუალოდ, ნახევარმილიონ ლარამდე თანხის მობილიზება ხდება.
ირმა ზოიძე / ბათუმელები
32 მებაჟე, რომლებიც საბაჟო დამუშავების ოპერაციის განყოფილებებში, ადლიის ტერმინალსა და პორტში მუშაობდნენ, ბათუმის რეგიონული ცენტრის შენობაში (ფიროსმანის ქუჩაზე) გადავლენ. `აქვე გაფორმდება ყველა დოკუმენტი, მაგრამ თუ ტვირთის დათვალიერება გახდება საჭირო, მაშინ ადგილზე ოპერატიული ჯგუფი გავა~, _ ამბობს შემოსავლების სამსახურის ბათუმის რეგიონალური ცენტრის უფროსის მოვალეობის შემსრულებელი, ალქსანდრე ბეჟანიძე.
იმპორტიორმა საბაჟო პროცედურები _ ტვირთის გაფორმება და გატანა, კანონის შესაბამისად, ორ საათში უნდა შეძლოს, თუმცა ეს ყოველთვის ვერ ხერხდება. ტვირთის მარტივად ანუ შემოწმების გარეშე გატანა მხოლოდ იმ იმპორტიორებს შეუძლიათ, რომელთა საქონელიც ე.წ. `ყვითელ დერეფანში~ გაივლის. ამ დროს ტვრთს არ ათვალიერებენ, საბუთების შემოწმების შემდეგ, მებაჟე მხოლოდ დეკლარაციას ავსებს.
რაც შეეხება შესამოწმებელი ანუ `წითელ დერეფანში~ გატარებული ტვირთის მფლობელებს, ისინი ორ საათში მხოლოდ იმაზე მიიღებენ პასუხს, თუ რამდენ ხანში იქნება შესაძლებელი ტვირთის გატანა ტერმინალიდან.
გამომგზავნი ქვეყანა, იმპორტიორის ვინაობა და საქონლის ტიპი _ ეს არის სამი ძირითადი კრიტერიუმი, რითაც ხდება განსაზღვრა, თუ რომელ დერეფანში გაატარებენ საქონელს. `წითელ დერეფანში~, საშუალოდ, იმპორტის მხოლოდ 10-15 პროცენტი გაივლის.
ალეკო ბეჟანიძის თქმით, ახალი სერვისცენტრის შექმნის შემდეგ, `წითელ დერეფანში~ ტვირთის გატანის გადაწყვეტილების მიღებისას ადამიანური ფაქტორი გამოირიცხება: `დიდი ტვირთისა და სხვადასახვა დასახელების საქონლის შემოწმება დროს მოითხოვს. მიუხედევად ამისა, ვადები აქაც განსაზღვრულია. საბაჟოზე ტვირთი, მაქსიმუმ ხუთ დღეს შეიძლება დაკავდეს. ზოგჯერ ერთი გემის ტვირთზე შესაძლოა ერთი დეკლარაცია იყოს წარმოდგენილი. ასეთ დროს, გამორიცხული არაა ტვირთი შეჩერდეს, რის შესახებაც იმპორტიორს აუცილებლად ეცნობება~.
შემოსავლების სამსახურის ხელმძღვანელი თვლის, რომ ადმინისტრაციულ შენობაში სერვისცენტრის გადატანით, კონტროლის მექანიზმიც გაიზრდება და მომსახურება თავად იმპორტიორისთვისაც უფრო მოსახერხებელი გახდება: `თუ ტვირთის მფლობელს რამე გასარკვევი ექნება, ადგილზე გაარკვევს. ზოგჯერ, იმპორტიორს, გარკვეულ კითხვებზე პასუხი ან კონსულტაციები სჭირდება, ამის მოგვარება აქ უფრო ადვილია. ადლიიდან განბაჟების თანხის გადასახდელადაც ქალაქში უწევთ ჩამოსვლა, შემდეგ გადახდის ქვითრით ისევ უკან ბრუნდებიან. ამ ყველაფერს დრო მიაქვს, ტერმინალზე კი დრო ფულია~.
ადლიისა და პორტის საბაჟო გამშვებ პუნქტებზე დღე-ღამეში 60-70 დეკლარაცია ივსება, სხვადასხვა დასახელების საქონელზე. ბიუჯეტში კი, დღეში, საშუალოდ, ნახევარმილიონ ლარამდე თანხის მობილიზება ხდება.
No comments:
Post a Comment