ნათია კოპალიანი/ბათუმელები
ავტომანქანების გამყიდველების თქმით, მიუხედავად იმისა, რომ მანქანების განბაჟება არ გაიაფებულა და ტრანსპორტირების ხარჯებიც იგივეა, მანქანების ფასმა დაიკლო. ამის რამდენიმე მიზეზი სახელდება, ერთი _ ევროს კურსის დავარდნაა, მეორე კი _ უფულობა.
`მყიდველთა რიცხვმა იკლო, ხალხს ფული არ აქვს და მანქანას როგორ იყიდის?~ _ გვითხრა ავტომანქანების ერთ-ერთმა გამყიდველმა.
`ფაქტია, რომ მანქანები არ იყიდება. აქ ომის შემდეგ ნაკლებად დადის ხალხი~, _ გვითხრა კიდევ ერთმა ადამიანმა, რომელიც ამ ბიზნესშია ჩართული _ თავად ჩამოაქვს მანქანები გერმანიიდან.
მანქანების ბაზრობაზე ბათუმში, ძირითადად, იაფფასიანი მანქანები იყიდება. მაგალითად, თუ ომამდე პერიოდში ე-კლასის 1996 წელს გამოშვებული `მერსედეს~-ი 12 ათასი დოლარი ღირდა, დღეს მისი ყიდვა 10 ათასადაა შესაძლებელი; BMჭ_1996 წელს გამოშვებული, ომამდე ხუთი ათას დოლარად იყიდებოდა, ახლა მფლობელი 3,5 ათას დოლარზეც თანახმაა , თუკი გაყიდის.
მეორადი მანქანების ავტობაზრობაზე საკმაოდ დიდი არჩევანი და დაბალი ფასებია. ყველაზე იაფფასიანი მანქანის შეძენა აქ ორი ათას დოლარადაა შესაძლებელი. ბაზარზე ამერიკული მანქანები გაცილებით იაფად იყიდება, რადგან მანქანები ცუდად არის მოვლილი, გარბენიც დიდი აქვს და სათადარიგო ნაწილებიც ძნელად იშოვება.
მიუხედავად იმისა, რომ იაპონურ მანქანებს საჭე მარჯვენა მხარეს აქვს, ავტომოყვარულები თვლიან, რომ ამერიკულ მანქანას იაპონური სჯობს. ისინი უკეთესად არის მოვლილი, საჭის მარცხენა მხარეს გადატანა დიდ სირთულეს უკვე აღარ წარმოადგენს.
ბაზრობაზე კონკურენტგარეშეა ევროპული მანქანები.
ბათუმში, ბაზრობის გარდა, ერთადერთი ავტოსალონი მოქმედებს. აქ შვიდი ცნობილი მარკის მანქანა იყიდება: `აუდი~, `ფოლცვაგენი~, `პეჟო~, `რენო~, `შკოდა~, `კია~ და `მიცუბიში~. აქედან ყველაზე ძვირადღირებული იყო `აუდი A8~, რომელიც უკვე გაიყიდა. ამ მანქანის შესახებ ბათუში თითქმის ყველა ავტომოყვარულმა იცის. მათი ინფორმაციით, შავი აუდი, რომელიც 102 ათასი ევრო ღირდა, საქართველოს პარლამენტში ბათუმის მაჟორიტარი დეპუტატის, თემურ ჩარკვიანის საკუთრებაა.
ბათუმში, ბაზრობის გარდა, ერთადერთი ავტოსალონი მოქმედებს. აქ შვიდი ცნობილი მარკის მანქანა იყიდება: `აუდი~, `ფოლცვაგენი~, `პეჟო~, `რენო~, `შკოდა~, `კია~ და `მიცუბიში~. აქედან ყველაზე ძვირადღირებული იყო `აუდი A8~, რომელიც უკვე გაიყიდა. ამ მანქანის შესახებ ბათუში თითქმის ყველა ავტომოყვარულმა იცის. მათი ინფორმაციით, შავი აუდი, რომელიც 102 ათასი ევრო ღირდა, საქართველოს პარლამენტში ბათუმის მაჟორიტარი დეპუტატის, თემურ ჩარკვიანის საკუთრებაა.
სალონში არც მანქანების ფასები შეცვლილა. ყველაზე მეტი მომხმარებელი `კიას~ ჰყავს. მაღაზიაში შედარებით დაბალი ფასი სწორედ `კიას~ მარკის ავტომანქანას აქვს და 11860 დოლარი ღირს.
ომამდე, ავტოსალონში, თვეში, საშუალოდ, 15-17 მანქანა იყიდებოდა. აქ გაყიდვები ომიანობის დროსაც არ შეწყვეტილა, უბრალოდ, რაოდენობა შემცირდა და დღეისთვის, საშუალოდ, 8-10 მანქანა იყიდება. ეს ნაწილობრივ იმითაა გამოწვეული, რომ ბანკებიდან ავტოსესხების გაცემა გართულდა და სესხის პროცენტიც გაიზარდა. მაგალითად, თუ ადრე ავტოსესხი 14-16%-მდე მერყეობდა, ახლა 16-18%-ს შეადგენს.
არის ბანკები, რომლებიც კლიენტს უპროცენტო ავტოგანვადებას სთავაზობენ, მაგრამ ასეთ შემთხვევაში, მსურველმა მანქანის ღირებულების 50% უნდა გადაიხადოს. ეს შეთავაზება მისაღები ხდება იმათთვის, ვისაც გარანტირებული სამუშაო ადგილი და მინიმალური ხელფასი 550 ლარი აქვს. არის სხვა გამოსავალიც, თუ ხელფასი 550 ლარზე ნაკლებია, ოჯახის სხვა დასაქმებული წევრის სახელფასო მონაცემებს ამატებენ და ავტოსესხსაც გაძლევენ.
ბევრი ითქვა მეორადი მანქანების შემოტანის აკრძალვებსა თუ მაღალი გადასახადების შემოღებაზე, მაგრამ, ჯერჯერობით, ამასთან დაკავშირებით კანონი არ შეცვლილა და, სავარაუდოდ, ეს ცვლილება არც უახლოეს მომავალში იგეგმება.
No comments:
Post a Comment