აჭარისა და სამეგრელოს რეგიონების მცირე მეწარმეებისთვის და სოფლის მეურნეობის პროდუქტების მწარმოებლებისთვის სარეალიზაციო ბაზრის მოსაძიებლად ბრიტანულმა ორგანიზაციამ ახალი ტექნოლოგიების გამოყენება გადაწყვიტა _ ინფორმაციული ბაზის შესაქმნელად ვებ-საიტი შეიქმნა. პროქტი ორი წელია მუშაობს და ორგანიზაციის ქართველი წარმომადგენლების განცხადებით, საკმაოდ წარმატებულადაც.
ირმა ზოიძე/ბათუმელები
`სოფლის მეურნეობაში, პროდუქცია რომც მოიყვანო, მისი გასაღება ძნელია _ მყიდველი შენამდე არ მოდის. მაგალითად, სოფელ კვაშტაში გლეხს, რომელსაც თაფლიც აქვს, ვაშლის, ყურძნის და ხურმის მოსავალიც, პროდუქცია ბაზარზე ვერ გააქვს. იგივე პრობლემაა ხულოს სოფლებშიც, სადაც მოსახლეობას ახალი ჯიშის კარტოფილის თესლი დავურიგეთ. ვერც ისინი და ვერც სხვები ვერ ყიდიან პროდუქციას. სწორედ მათი საინფორმაციო უზრუნველყოფისთვის გადაწყდა ვებ-საიტის შექმნაც~, _ განმარტავს ბრიტანული ორგანიზაცია `Oხფამ~-ის პროექტის კოორდინატორი საქართველოში ვახტანგ მშვიდობაძე.
არასამთავრობო ორგანიზაციის ერთ-ერთი პროექტი სიღარიბის დაძლევაზეა ორიენტირებული. ბრიტანული ორგანიზაცია პრიორიტეტს იმ პროექტებს ანიჭებს, რომლებიც სოფლის მეურნეობაზეა გათვლილი, ვინაიდან ყველაზე ღარიბი მოსახლეობა სწორედ სოფელში ცხოვრობს. საქართველოში ასეთ პროექტებს აჭარასა და სამეგრელოში ახორციელებენ. მათი მონაცემებით ყველაზე ღარიბი მოსახლეობა და ლტოლვილების ყველაზე დიდი კონცენტრაციაც სწორედ ამ რეგიონებშია.
მცირე ბიზნესის განვითარების ხელშეწყობას და ბაზრების მოძიებას სხვადასხვა ხერხებით ცდილობენ. ეს შეიძლება იყოს საკოლმეურნეო ბაზარზე დახლების დაქირავება, სოფლის ცენტრში ბაზრობის მოწყობა და ამ ყველაფერზე პოტენციური კლიენტების ინფორმირება.
ონლაინ ბაზრის ეფექტურობაში დარწმუნებულია სიღარიბის დაძლევისა და ინდივიდუალური მეწარმეობის განვითარების პროექტის ხელმძღვანელი გიორგი ნანობაშვილი: `ეს ვებ-საიტი ჩაფიქრებული იყო როგორც რეგიონალური გვერდი საქართველოსთვის, სომხეთისა და აზერბაიჯანისთვის. ეს ელექტრონული ბიზნესია, ე.წ. ელექტრონული ბირჟა. გვინდა ონლაინ ბაზარი საქონლისა და მომსახურების გაცვლა-გამოცვლის საშუალებად ვაქციოთ~.
საინფორმაციო ბაზაში მხოლოდ აჭარისა და სამეგრელოს დაახლოებით 3000-მდე მცირე მეწარმის მონაცემი დევს, მათ შორის ნახევარი აჭარიდანაა. `მონაცემთა ბაზა ახლდება. თვეში, საშუალოდ, 60-70 მეწარმის შესახებ ემატება ინფორმაცია. ამასთან, პერიოდულად მოწმდება ბაზაში არსებული მონაცემი _ ხომ არაფერი შეცვლილა და კვლავაც მუშაობენ თუ არა მეწარმეები. ინფორმაცია დაყოფილია რეგიონების, სფეროებისა და ასაკის მიხედვით~, _ აცხადებს გიორგი ნანობაშვილი.
პირველადი მოხმარების სურსათის ბაზარი, პროექტის ავტორების აზრით სომხეთი, აზარბაიჯანი, უკრაინა და ბელორუსიაა. თხილი, კივი, ციტრუსი, ხურმა _ ეს ის პროდუქტებია, რომლებზეც ამ ქვეყნების ბაზარზე მოთხოვნა არის.
`საიტზე იდება ინფორმაცია, რომ ამა და ამ სოფელში, კონკრეტულ პიროვნებას აქვს გარკვეული კილო მანდარინი, კივი, ხურმა ან თხილი. ამავე საიტზეა პოტენციური მყიდველების მონაცემებიც. სამეგრელოში ყველის რეალიზების მიზნით გვინდა მონაცემების შეგროვება. ადგილობრივი გლეხები არ არიან ინფორმირებული ელექტრონული ბაზრების შესახებ და ამიტომაც სჭირდება მათ დახმარება~, _ ამბობს `Oხფამ~-ის ქართველი კოორდინატორი.
საიტზე წარმოდგენილია აზერბაიჯანისა და სომხეთის ხუთი ათასამდე პოტენციური მყიდველის მონაცემები, მისამართი, ტელეფონის ნომერი და ელფოსტის მისამართი. კოორდინატორთა თქმით, წელს უკრაინისა და ბელორუსიის მეილინგლისტებზე დაგეგმეს მუშაობა და აპირებენ ბალტიის ქვეყნებთანაც დაამყარონ კონტაქტი. მათივე ინფორმაციით არსებული ბაზით უკვე სარგებლობენ ადმიანები. წინა წელს 120 მოსალოდნელი გარიგება იყო დაფიქსირებული: `შესაძლებელია გარიგება ისე დაიდოს, რომ ჩვენ ამის შესახებ ვერც გავიგოთ თუ უკუკავშირი არ შედგა~.
საიტზე განთავსებული ინფორმაცია რუსულ ენაზეა, რადგან დსთ-ს ქვეყნების ვიზიტორებისთვის ინგლისურთან შედარებით რუსული უფრო ნაცნობია. თუმცა სწორედ იმის გამო, რომ საიტი რუსულია, რამდენიმე პროვაიდერი, მაგალითად `გრენა~ მას ბლოკავს.
ადამიანებს, რომლებმაც დამოუკიდებლად შეეცადნენ სიღარიბიდან გამოსულიყვნენ და გარკვეულ წარმატებასაც მიაღწიეს, უფასო ვებსაიტები დაუმზადეს. `ჩვენ ვებსაიტზე მათი მხოლოდ მონაცემი კი აღარ დევს, ბანერია, რომლითაც მათ გვერდებზე შეიძლება გადასვლა. მართალია, მარტივი საიტია, მაგრამ იქ ფოტოებიც არის და ჩანს კონკრეტულად რა პროდუქციას აწარმოებენ~, _ ამბობს გიორგი ნანობაშვილი.
საიტის ვიზიტორები, ძირითადად, ის ადამიანები არიან, ვინც ბაზაშია და ამ პროგრამის შესახებ ინფორმირებულია. იმისთვის, რომ ვებ-გვერდის შესახებ უფრო მეტმა ადამიანმა გაიგოს, აჭარის რეგიონალური კოორდინატორის, ალეკო მახარაძის თქმით, ორგანიზაცია ბილბორდების დაქირავებასაც ფიქრობს: `გვინდა ბაზრობებთან და ხალხმრავალ ადგილებში გავაკრათ ჩვენი ვებ-გვერდის შესახებ რეკლამები. პოსტერების გავრცელებასაც ვფიქრობთ~.
საიტის შესახებ ინფორმაციის გასავრცელებლად ინტერნეტში უკვე აპრობირებულ ხერხს _ ბარტერსაც მიმართავენ. წწწ.სმბუსინესს.ნეტ-ზე ცნობილი ქართული ფირმების ბანერების გამოფენაც იგეგმება. შესაბამისად, ამ პროექტის ვებმისამართიც ცნობილი ბრენდების ვებ-გვერდებზე გამოჩნდება.
Wednesday, October 15, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment