Wednesday, September 24, 2008
ბათუმის თეატრი პატრიოტულ თემაზე დადგმული სპექტაკლებით
ბათუმის დრამატულ თეატრში ახალი სეზონი 30 სექტემბერს გაიხსნა. კარლო გოლდონის პიესა, ”ორი ბატონის მსახური” ბათუმელი მაყურებლისათვის ახალი არ ყოფილა, მაგრამ, როგორც თეატრის მმართველმა აღნიშნა, თეატრის სცენაზე სპექტაკლი სეზონის დახურვამდე სულ ორჯერ გავიდა. ეს უფრო ძალების მოსინჯვას ჰგავდა. შეიძლება ითქვას, რომ ეს პრემიერაა.
ნანა კვაჭაძე/ბათუმელები
ბათუმის დრამატული თეატრი ახალ სეზონს ახალ სპექტაკლებზე მუშაობის პროცესში შეხვდა. ამჟამად თეატრში ახალი სპექტაკლი მზადდება. ოთარ ბაღათურიას პიესას _ `მეფე ლირი მოხუცებულთა თავშესაფარში~ რეჟისორი ენვერ ჩაიძე დგამს და მასში მონაწილეობას ბათუმის თეატრის უფროსი თაობის მსახიობები მიიღებენ. თეატრის მმართველის, ზაზა ხალვაშის აზრით, ეს ერთდროულად საინტერესოა და, გარდა ამისა, მარკეტინგული გათვლაცაა, რადგან ამ სპექტაკლით თეატრი ეცდება დარბაზს დაუბრუნოს უფროსი თაობის მაყურებელი. გარდა ამისა, შეიცვალა თეატრის ესთეტიკა, ეს უკვე ახალი თეატრია, ახალი მსახიობებითა და სპექტაკლებით.
განახლებულ თეატრალურ სეზონზე პატრიოტული თემატიკის სპექტაკლების დადგმა იგეგმება. წინა წლის გამოცდილებამ აჩვენა, რომ ქართველი მაყურებელი განსაკუთრებული ინტერესით პატრიოტულ თემაზე შექმნილ სპექტაკლებს ადევნებს თვალს. ამის დადასტურება მარჯანიშვილის თეატრის მიერ დადგმული სპექტაკლი `ქაქუცა ჩოლოყაშვილია~, რომელსაც დღემდე ბევრი მაყურებელი ჰყავს.
ბათუმის თეატრი რუსეთ-საქართველოს ომს, ფრიდონ ხალვაშის პატრიოტულ მოტივებზე დაწერილი პიესის მიხედვით დადგმული სპექტაკლით შეეხმიანება. პიესაში `ხიხანის ძახილი~ მოთხრობილია აჭარის საქართველოსთან დაბრუნების ისტორია. სპექტაკლზე ქართველი დრამატურგი, ირაკლი სამსონაძე მუშაობს.
ზაზა ხალვაშმა `ბათუმელებთან~ საუბრისას აღნიშნა, რომ პიესა შემთხვევით არ აურჩევიათ: `პიესაში სელიმ ხიმშიაშვილის ისტორიაა მოთხრობილი, ის თავის მოკვეთის დროს ამბობს: `თქვენ შეიძლება ჩემს ტანს თავი მოაშოროთ, მაგრამ აჭარას საქართველოს ვერასდროს ვერ მოსწყვეტთ~. მინდა ეს აფხაზ და ოს ძმებს გავაგონო~.
ზაზა ხალვაში, მართალია, კინორეჟისორია, მაგრამ ამჯერად ბათუმელ მაყურებელს მისი სასცენო რეჟისურის შეფასებაც შეეძლება. იგი დრამატული თეატრის სცენაზე შალვა დადიანის პიესის დადგმას აპირებს.
`გუშინდელნი~ შალვა დადიანის რეჟისორობით გასული საუკუნის 20-იან წლებში იხილა ბათუმელმა მაყურებელმა. ზაზა ხალვაში თვლის, რომ ეს სპექტაკლი თანამედროვე რეალობაში სულ სხვა ჟღერადობას შეიძენს: `პიესის ერთ-ერთი გმირი ამბობს; `ჩვენ, რუსებმა გადაგარჩინეთ ფიზიკურად და გაქციეთ კულტურულ ერად~. საინტერესოა, როგორი ჟღერადობა ექნება ამას დღეს, როცა ჩვენ დავინახეთ რუსეთის რეალური სახე. ეს იქნება სპექტაკლი-პროტესტი, შალვა დადიანის პიესის ახალი წაკითხვა~.
თეატრი საშობაოდ ბავშვებისთვისაც გეგმავს სიურპრიზს. დრამატული თეატრის სცენაზე ქართული ზღაპრების გმირები გაცოცხლდებიან, ოღონდ ეს არ იქნება ტრადიციული დევი და ნაცარქექია. სპექტაკლი უფრო თანამედროვედ, კომპიუტერული თამაშის მსგავსად წარიმართება, ისე, რომ კომპიუტერულ თამაშებს შეჩვეული ბავშვებისთვის გასაგები და მოსაწონი აღმოჩნდეს.
2009 წლის სეზონზე კი ბათუმელი მაყურებელი სცენაზე უცხოელი რეჟისორის ნამუშევარს იხილავს. ლიტველი რეჟისორი, ლინას ზაიკაუსკასი ბათუმის თეატრის მოწვევით სპექტაკლის დადგმას აპირებს. რა სპექტაკლზე იმუშავებს ევროპასა და პოსტსაბჭოთა სივრცეში ცნობილი რეჟისორი, ბათუმის დასთან ერთად, ჯერჯერობით, უცნობია. თუმცა, თავად ამ ფაქტმა უკვე გამოიწვია რეზონანსი _ რეჟისორს სპექტაკლის პოლონეთში ჩატანა სთხოვეს.
ბათუმის დრამატული თეატრის მხატვრული კონსულტანტი რობერტ სტურუაა. მას ბათუმის თეატრში კაბინეტიც აქვს, რომელიც, ძირითადად, დაკეტილია. რობერტ სტურუას ბათუმის თეატრი ყოველ ახალ სპექტაკლს უთანხმებს და კონსულტაციებს იღებს, გამონაკლისი მხოლოდ ერთი შემთხვევა იყო, როცა სტურუას მოსწავლემ, ბათუმის დრამატული თეატრის სამხატვრო ხელმძღვანელმა, რეჟისორმა გიორგი თავაძემ თამაზ ჭილაძის პიესის მიხედვით სპექტაკლი `ჭალას ჩიტი მომკვდარიყო~ დადგა. აღმოჩნდა, რომ რობერტ სტურუა იმავე სპექტაკლზე რუსთაველის თეატრში მუშაობდა. თეატრის მოყვარულებს ჰქონდათ საშუალება ეს სპექტაკლები ერთმანეთისთვის შეედარებინათ.
ბათუმის დრამატული თეატრი წელს ევროპული თეატრების ასოციაციის წევრი გახდა, სადაც ორასამდე თეატრია გაერთიანებული. იგეგმება დასის საერთაშორისო ფესტივალებზე გამგზავრება _ ასე თეატრი ცდილობს რეგიონულ მასშტაბებს გასცდეს და უფრო პოპულარული გახდეს.
პოპულარობა კი მაღალ ბიუჯეტს ითხოვს. თეატრის მმართველმა `ბათუმელებს~ უთხრა, რომ ერთი სპექტაკლის ბიუჯეტი შეიძლება ხუთი ათასიდან ორ მილიონ ლარამდე იყოს. ზაზა ხალვაშმა არ დაასახელა რა თანხა სჭირდება ბათუმის თეატრს ერთი სპექტაკლის მოსამზადებლად, თუმცა ის კი გაგვიმხილა, რომ ყველაზე მაღალბიუჯეტიანი, რეჟისორ გიორგი თავაძის სპექტაკლი `ორი ბატონის მსახურია~.
Labels:
კულტურა
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment